Aici se afla cele mai frecvente intrebari despre chiptuning, remapare, anulare filtru particule si chipuri de performanta, precum si raspunsurile lor corespunzatoare.
Care sunt componentele asupra carora se intervine, cum si mai ales in ce masura sunt acestea afectate atunci cand se incearca o crestere a performantelor prin chiptuning electronic? Ce diferenta este intre chiptuning si flashtuning (ecu tuning)?
Iata cateva din intrebarile pe care ni le adreseaza de obicei o mare parte dintre cei interesati de ma. Pentru a intelege cit mai bine operatiunea de tuning vom explica aici, pe scurt, ce inseamna de fapt termenul de chiptuning si flashtuning.
Asadar, chiptuningul inseamna o optimizare soft a managementului electronic al motorului ce se afla intr-un calculator ce poarta denumirea de ECU (Electronic Control Unit). Parametrii de funtionare ai motorului se afla inclusi intr-o memorie din ECU. Aceasta memorie poate fi de doua tipuri:
1. memorie ce poate fi scrisa o singura data (uniscriptibila) sau stergerea informatiilor se poate realiza doar cu raze UV. Acest tip de memorie poarte denumirea de Eprom-ul (Erasable Programmable Read-Only Memory);
2. memorie ce poate fi stearsa si rescrisa de mai multe ori si poarta denumirea de Eeerom (Electrically Erasable Programmable Read-Only Memory).
La modele de masini fabricatie mai veche de anul 2000 au fost instalate cu precadere memorii Eprom ce nu se puteau rescrie direct, acesta fiind motivul pentru care in cazul lor se poate interveni decit printr-o operatiunea clasica de chip-tuning cu inlocuirea epromului sau stergerea informatiilor cu lampa UV. Ceea ce trebuie retinut insa de proprietarii unor astfel de automobile (fabricatie mai veche de 2000) este faptul ca acest procedeu este mai complicat, necesita o atentie sporita si cunostiinte de electronica. Interventia presupune desfacerea calculatorului (ECU- Electronic Central Unit ), scoaterea epromului prin dezlipire si citirea prin intermediul unui aparat special - cititorul de eprom - a datelor pentru prelucrare. In acest mod se extrage informatia din memorie, se optimizeaza parametrii motorulu cu noile valori pentru ca apoi noua informatie sa fie scrisa intr-un alt eprom de acelasi tip si remontat in calculator fie prin adaugarea unui soclu, fie direct pe placa acestuia. Aceasta operatiune nu este deloc complicata si implica riscuri minime atunci cand este facuta in cadrul unei firme unde personalul este specializat in acest domeniu.
In cazul masinilor fabricate dupa anul 2000, dar si pentru o mica parte din cele fabricate incepind cu 1998, rescrierea softului optimizat se face direct prin mufa OBD si poarte denumirea de flashtuning. Intreaga operatiunea de citire si programare a eepromului este mult simplificata prin folosirea de catre firma noastra a interfetei Genius FlashPoint. Aceasta are o interfata user-friendly ce asista pas cu pas utilizatorul in operatiunile de citire si programare sigura si fara riscuri a unitatii centrale de management electronic al motorului. Scrierea parametrilor modificati prin mufa OBD este mult mai rapida si nu mai necesita interventia fizica asupra calculatorului sau dezlipirea epromului.
Oricare ar fi metoda aplicata pentru citirea si scrierea informatiilor in calculatorul masinii, optimizarea parametrilor pentru manangementul motorului este aceeasi in ambele cazuri.
Operatiunea de tuning ce se efectueaza la o masina poate fi cuprinsa intre 30 minute si 3 ore in functie de caracteristicile motorului si tipul de calculator (ECU). In toata aceasta perioada autoturismul dvs. va ramane imobilizat in service-ul nostru. Dupa rescrirea parametrilor de funtionare ai motorului cu noi valori, masina poate fi utilizata imediat, fara restrictii.
1. Pentru masini dotate cu motoare Otto aspirate:
- putere mai mare cu pana la 10% din valoarea initiala
- un raspuns imbunatatit al motorului la apasarea pedalei de acceleratie
2. Pentru masinile dotate cu motoare Otto turbo:
- putere mai mare cu pana la 25%
- pana la 25% mai mult cuplu
3. Pentru masinile echipate cu motoare Turbo Diesel:
- cu pana la 30% mai multa putere si cuplu
- consumul de carburant redus in cazurile de exploatare normale
Nota: Valorile afisate in listele cu modele auto au un caracter orientativ si nu reprezinta valorile exacte ce se pot obtine dupa optimizarea softului.
Dinamometrul este un instrument folosit pentru a masura cuplul unui motor. Dyno, cum sunt numite deseori aceste dispozitive, masoara puterea unui motor.
„Dyno-urile de sasiu" sau cele de tip „Rolling road" sunt folosite pentru masurarea puterii la roti si calcularea pierderii prin trenul de rulare. Contrar a ceea ce se crede, dinamometrele nu masoara direct numarul cailor-putere; calul-putere este o functie matematica a cuplului. Cuplul este masurat, iar apoi are loc calculul cailor-putere.
Un test Dyno poate fi considerat corect atunci cand testarea masinii se face atat in varianta stoc (nemodificata) cat si in varianta tunata, fara a schimba conditiile de testare (temperatura, carburant, presiune anvelope etc).
Este portul prin care un dealer auto sau personal calificat poate face diagnoza masinii dvs. Prin intermediul acestuia se interactioneaza cu toate computerele masinii si sunt afisate diverse coduri de erori care ajuta tehnicianul in localizarea problemelor.
On Board Diagnostics 2 – Cea mai noua generatie de port-uri de diagnoza. Toti producatorii auto utilizeaza acest sistem standardizat pentru comunicarea cu autovehiculele. Interfata si protocoalele de comunicare sunt aceleasi pentru fiecare masina. Prin acest lucru un sistem standardizat poate fi aplicat in interactiunile cu toate autovehiculele.
Garantie 12 luni pentru manopera si componente atunci cand sunt necesare interventii directe asupra calculatorului.
Garantie 3 ani pentru optimizarile parametrilor din ECU si materialele utilizate la ajustarea performantelor motorului dvs.
Garantia de 3 ani oferita de firma noastra poate inceta in cazul unor interventii neautorizate asupra calculatorului si componentelor modificate de noi.
Important! Cititi cu atentie site-urile web si contractele companiilor de chiptuning. 99% din acestea nu acorda garantie decat la modificarile de electronice aduse masinii dvs. Nu se oferta garantie daca distrugeti prin uzura un disc de ambreiaj sau spargeti o turbina. Alte companii ofera garantie la motor si cutia de viteza, dar in anumite conditii de obicei cu limitari in functie de varsta si numarul de km parcursi ai masinii dvs. Dimsport poate oferii in conditii speciale acest gen de garantie pentru motor si cutia de viteza. Pentru detalii insa va rugam sa ne contactati telefonic sau prin formularul de contact prezent pe site.
Poate scade sau creste. Aceasta depinde foarte mult de stilul de condus al utilizatorului. Ajustatea optimizata a cuplului motor poate duce la o reducere a consumului de combustibil de aproximativ 5 % la motorizari turbo diesel. La motorizari Otto aspirate consumul poate creste daca utilizarea motorului se face predominant in turatii mari sau cu apasari brutale ale pedalei de acceleratie.
Fiecare motor a fost proiectat de catre fabricant cu o marja de siguranta. In acelasi brand un anumit motor va fi folosit cu alt software, de exemplu, pentru autoutilitare. Aceste se vor livra cu o curba de cuplu diferita, performanta mai mica si durata de viata mai lunga. Motivele petnru care producatorii ofera performante mai mici la motoare sunt diverse: multe tari au diferite sisteme de taxare si impozitare deseori bazate pe putera motorului, calitati diferite ale combustibilului si norme de poluare. Practic aceasta inseamna ca producatorul doreste ca masina sa fie condusa in orice conditii si orice tara, indiferent de clima, drumuri si calitatea carburantilor.
Deci, este chiptuning-ul rau pentru motor?
Atata timp cat va incadrati cu chiptuning-ul in conditiile de siguranta specifice limitelelor modelul dvs. de motor si va tratati corect masina, nu veti avea nici o problema de fiabilitate. De aceea e bine sa tineti seama de indicatiile si recomandarile firmei noastre, de a alege varianta de tuning potrivita masinii dvs. Probabil va scadea durata de viata pentru unele componente mecanice consumabile (placute si discuri frana, ambreiaj, sistem suspensie, anvelope, turbina etc) din cauza adoptarii unui mers mai "sportiv" de conducere. In conditiile unei exploatari normale nu vor exista uzuri mecanice suplimentare.
a. Prima varianta este bancul DYNO care ofera clientului posibilitatea sa verifice grafic rezultatul obtinut in urma unei modificari de putere si cuplu. Costul unui astfel de test difera de la o firma la alta. Testarile se pot face numai pe baza de programare. Pentru mai multe detalii va rugam sa apelati la Formularul de contact. De asemenea puteti consulta o parte din masinile testate de noi pe bancul dyno.
b. A doua varianta de testare este cea cu Accelerometrul si poate fi oferita gratuit de catre firma noastra.
Ce se poate testa:
- timpul de accelerare intre oricare doua viteze (exemplu. 0-100km/h, 60-120km/h)
- timpul pe “sfert de mila” sau pe orice distanta
- timpu si distanta de franare
- puterea la roti
- fortelor in curbe sau la accelerare
- indicarea apropierii de momentul in care se pierde aderenta
In majoritatea cazurilor dealerul auto nu poate detecta o modificare software (chiptuning) la o simpla diagnoza. Softul original este citit de pe masina si folosit la dezvoltarea optimizarii astfel toate caracteristicile motorului (serii de identificare) ramanand neschimbate. Totusi chiptuning-ul nu este invisibil si la o analiza mai complexa poate fi detectat. De aceea recomandam in cazul unor lucrari ample de garantie in service sa reveniti la setarile initiale ale motorului sau sa luati legatura cu un reprezentant Dimsport pentru a solicita informatii despre aceasta procedura. Modificarea softului este perfect reversibila si in orice moment clientul poate opta pentru revenirea la setarile producatorului. Revenirea la setarile de fabrica este gratuita daca modificarile au fost realizate de catre un reprezentant Dimsport.
In caz contrar, daca modificarile au fost aduse de o alta firma, revenirea se poate face numai contracost.
Va rugam sa luati legatura cu cel mai apropiat reprezentant Dimsport.
DA. Setarile fabricantului sunt salvate in baza noastra de date si oricand se pot rescrie in ECU pentru revenirea la configuratia initiala.
Da. Trimite un email prin formularul de contact sau incearca sa ne suni la 0751-194.100. Oricare ar fi metoda de contact, noi vom fi mai mult decat fericiti sa ajutam sau sa dam un sfat.
Anulare filtrului de particule este o procedura de rescriere a calculatorului in vederea eliminarii procesului de regenerare.